Från augusti till augusti (del 1)

Jag var 13 år och tog fula bilder med min nya webbkamera.
 
Jag, Lisa, Kalle och Filiph (killen min då) sov i Filiphs stuga. Det regnade men vi satt hopkurade i soffan och såg på filmer. Jag minns att jag tyckte det var så mysigt när han hade armen runt mina axlar.
 
Den 9 augusti, det regnade största delen av veckan. Jag var förvirrad och ledsen och ville växa upp.
 
Jag tyckte om att jag hade fått bruna ben, men var ledsen för att jag inte hade några snygga shorts.
 
Jag älskade den här bilden. Men nu kan jag inte riktigt minnas varför.
 
Jag hade kort hår och tyckte att jag var söt i min svampbobtröja.
 
Jag spenderade sista dagen på sommarlovet med Lisa. Vi var bästa vänner och ivriga, för imorgon skulle vi börja på högstadiet.
 
Vi började i skolan, och jag var så löjligt förälskad.
 
Jag var så ledsen inuti, fast jag idag kan se tillbaka och bara vilja slå mig själv på käften. Men jag log, och sa att allt var bra, sedan grät jag varje eftermiddag efter skolan.
 
Jag skrev ord på min handled som jag trodde skulle få mig att må bättre, men det fick de inte.
 
Vi tog skolfoto och jag hade mitt och Lisas halsband på mig. Fotografen sa "Oj får jag se det där fina leendet igen!", jag blev glad av att höra det.
 
Jag plattade mitt hår alldeles för mycket, slet sönder det, började klä mig i stora tjocktröjor och redigerade mina bilder alldeles för mycket. Jag ville också känna mig fin.
 
Jag lyssnade på Bryan Adams - please forgive me och var för patetisk för att kunna ta mig i kragen och rycka upp mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

från fin till finare :)

2012-10-06 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0